مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به کارفرمایان بخش دولتی و خصوصی پیشنهاد کرد که آثار هنرهای تجسمی را جایگزین سررسید و دیگر اقلام اهدایی به کارمندان و مشتریان خود کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: اثر تجسمی هدیه دهید

به گزارش قدس خراسان، محمد حسین زاده چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه گشایش یکی از نمایشگاه های آثار استانی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در نگارخانه پایتخت جهان اسلام واقع در مجتمع فرهنگی – هنری امام رضا (ع) مشهد اظهار کرد: با این روش رسم هدیه دادن آثار تجسمی در جامعه جا افتاده و از هنرمندان حمایت می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از مهمترین کارکردهای هنرهای تجسمی را اثرگذاری روی روح و جان انسانها عنوان کرد و گفت چشم نوازی آثار تجسمی شهر را دلپذیرتر و فضای خانه را دلنشین تر می کند.

وی گفت: نمایشگاه های آثار هنرمندان استانی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی که به همت مجموعه هنرمندان رقم خورده و استقبال کم نظیری از آن شده است، اتفاق مبارکی است و باید شرایط دیده شدن این آثار و هنرمندان را بیش از پیش فراهم کرد.

حسین زاده اظهار کرد: از مجموعه مدیران استان خراسان رضوی اعم از فرهنگی و هنری، اقتصادی و گردشگری می خواهیم که به تماشای این نمایشگاه ها آمده و با انتخاب بهترین های آن به مشتریان، مخاطبان، کارمندان و دوستان خود هدیه دهند زیرا این آثار پیام محبت شما را در قالب یک هنر آمیخته با فرهنگ زیست بوم به طرف مقابل رسانده و در ذهنشان ماندگار می ماند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به حضور سالانه بیش از ۳۵ میلیون زائر به مشهد مقدس گفت: پیگیر هستیم تا آثار تجسمی نیز مانند سایر اقلام پرفروش و پرتقاضا از سوی زائران امام رضا (ع)، آثار هنری و تجسمی نیز در سبد سوغات زائر قرار گیرد و فرهنگ زیارت با این آثار که عمدتا در باب امام رضا و زیارت است، ترویج یابد.

"تجسم هنر" در ۲۰ شهر

جلیل سروری، معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست خبری اظهار کرد: هر ساله همزمان با نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر کشور، بخشی تحت عنوان نمایشگاه "تجسم هنر" در مراکز استانها با رویکرد نمایشگاهی اجرا می شود که امسال نیز این برنامه همزمان با شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در مراکز استانها و شهرهای دیگر با محوریت نمایش آثار هنرمندان استانی در خراسان رضوی به اجرا گذاشته شد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: خراسان رضوی از سال گذشته تعداد نمایشگاه های آثار شرکت کننده در جشنواره ملی هنرهای تجسمی را افزایش داد و امسال ۲۰ شهر استان ۲۷ نمایشگاه "تجسم هنر" را از هفتم بهمن تا ۲۱ بهمن ماه را برپا کرده اند که این تعداد نمایشگاه ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان کرد: امسال در برگزاری نمایشگاه آثار شرکت کننده در جشنواره هنرهای تجسمی فجر رویکرد متفاوتی اتخاذ شده است به طوریکه یک نمایشگاه به آثار هنری پیشکسوتان هنرهای تجسمی اختصاص یافت و از ۱۶ بهمن ماه در نگارخانه "همدم" مشهد گشایش می یابد، یک نمایشگاه نیز با عنوان "من القدس" با رویکرد هنر مقاومت و حمایت از غزه و فلسطین در نگارخانه رضوان مشهد از هفتم بهمن گشایش یافته است، ۲ نمایشگاه هم به آثار هنرمندان جوان هنرستانهای هنرهای زیبا اعم از دخترانه و پسرانه اختصاص یافته و نمایشگاه دیگری آثار اساتید انجمن خوشنویسان ایران را به نمایش می گذارد.

سروری گفت: امسال ۱۵ اثر از هنرمندان تجسمی کار استان توانست به بخش نمایشگاهی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر راه یابد و چند روزی است در کنار سایر آثار در موزه هنرهای زیبای تهران به نمایش درآمده است.

میترا ابراهیم زاده، مسوول نمایشگاه هنرهای تجسمی "ساران" نیز در این نشست خبری گفت: از هزار و ۳۰۰ اثری که برای حضور در بخش نمایشگاهی این جشنواره در استان دریافت شد، ۴۰۰ اثر انتخاب و برای نمایش در نمایشگاه های استان پذیرفته شد، در نمایشگاه "ساران" ۲۰۰ اثر از ۱۳۰ هنرمند به نمایش درآمده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.